سفارش تبلیغ
صبا ویژن

mahtabi blog

نظر

 

صرف استفاده از اینترنت برای تبلیغ محصولات و یا خدمات نمی‌تواند بازده خوبی داشته باشد، بلکه با توجه به حضور سرسخت رقبا در دیجیتال مارکتینگ بایستی از یک یا چند استراتژی مؤثر برای حضورِ پر رنگ در دنیای دیجیتال برخوردار باشید؛ آن زمان است که امیدی برای دست‌یابی به موفقیت خواهید داشت   .

1-    پرسونای خریداران خود را ایجاد کنید

برای چه کسانی بازاریابی می‌کنید. بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که برپایه شخصیت یا پرسونای خریداران ایجاد شود و اولین قدم در استراتژی ساخت پرسونای خریداران است.

2-    چه نوع اطلاعاتی باید برای پرسونای خریدارانتان جمع آوری کنید

3-    اطلاعات کمی (دموگرافیک) مانند:موقعیت، سن، درآمد، عنوان شغلی

4-    اطلاعات کیفی (روانشناسی) مانند: اهداف، چالش ها...

5-    شناسایی اهداف و ابزار بازاریابی دیجیتالی

اهداف بازاریابی شما باید به اهداف کسب و کارتان متصل باشد. بطور مثال، اگر هدف کسب و کار شما افزایش 20 درصدی درآمد باشد یا هدف شما به عنوان یک بازاریاب ممکن است افزایش 50 درصدی لید یا مخاطب از طریق وب سایت باشد تا از این طریق شرکت خود را به موفقیت نزدیکتر کنید. هدف شما هرچه هست، باید بدانید که چگونه آنرا اندازه گیری کنید، مهم تر از آن اینکه در واقع قادر به اندازه گیری آن باشید(بطور مثال، ابزار بازاریابی دیجیتال مناسب در اختیار داشته باشید). چگونه کارآیی استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را اندازه گیری می‌کنید؟

6-    ارزیابی دارایی های دیجتال شما

رسانه‌های شما شامل تمام رسانه‌هایی است که به برند یا شرکت شما متعلق باشد ، از جمله وب سایت شما، پروفایل شبکه‌های اجتماعی، محتوا یا تصاویر وبلاگ. رسانه‌های شما آن‌هایی هستند که کسب و کار شما کنترل کامل آن‌ها را در دست داشته باشد. همچنین می‌تواند شامل برخی از محتواها خارج وب سایت شما باشد، مانند یک وبلاگ که آن را در medium منتشر می‌کنید.

7-    بررسی و برنامه‌ریزی برای رسانه‌هایی که متعلق به خودتان است

در بازاریابی دیجیتال، کانال هایی وجود دارند که متعلق به شما هستند و تقریبا همیشه محتوا را شکل می‌دهند. هر پیامی که برند شما منتشر می‌کند بطور عمومی می‌تواند به عنوان محتوا طبقه بندی گردد. مانند یک صفحه از سایت شما، توضیحات محصول، پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، اطلاعات اینفوگرافیک یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی. پس میتوان گفت تولید محتوای با کیفیت و یونیک به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان سایتتان را به مخاطب (لید) و مشتری تبدیل کنید و کمک می‌کند تا برندینگ شما ارتقا پیدا کند. همچنین می‌توانید رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

محتوای موجود خود را بررسی کنید. یک برنامه محتوای ایجاد کنید.

8-    بررسی و آنالیز رسانه ها خود

با انجام دادن این موارد و در نهایت ایجاد یک استراتژی کسب و کار، گام بزرگی در استفاده‌ی بهینه از دیجیتال مارکتینگ برخواهید داشت و نتیجه و یا نتایج بهتری از تلاش‌های‌تان در بازاریابی دیجیتال کسب خواهید کرد.

ایجاد یک استراتژی برند

با ایجاد استراتژی برند می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید که چه کسانی مشتریان‌تان هستند و در چه مکانی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؟ این امر زمانی می‌تواند مهم‌تر جلوه دهد که در نظر داشته باشید که مخاطبان درست می‌توانند بازگشت سرمایه‌ی (ROI) خوبی به همراه داشته باشند و مخاطبان نادرست صرفاً موجب اتلاف زمان و انرژی و هزینه می‌گردند.

متناسب به کسب و کار خود مشتریان خود را دسته بندی کنید

فرضاً شما در حال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین لوازم ورزشی هستید. یکی از دسته‌های انتخابی شما می‌تواند زنان 24 تا 35 سالی باشد که به دنبال تناسب اندام هستند. پس از دسته بندی مخاطبین، نوبت آن رسیده که از خود بپرسید هدف هر یک از آن‌ها چیست؟ مثلاً در مثالی که زدم، هدف این دسته رسیدن به بهترین وجه از تناسب اندام است و طبعیتاً هر یک از آن‌ها خواهان آن اند که به این «بهترین وجه از تناسب اندام» در سریع‌ترین زمان ممکن دست یابند.

با این کار به چند هدف رسیده ایم:

مخاطبین‌تان را تشخیص داده‌اید.

توانسته اید مخاطبین‌تان را دسته بندی‌شان کنید.

تعیین کرده اید که عمده‌ی هدف آن‌ها چیست و به عبارت بهتر دقیقاً به دنبال چیستند؟

برای اطلاع بیشتر در خصوص نحوه طراحی سایت های مختلف و هم چنین در یافت مشاوره و راهنمایی و درخواست انجام پروژه طراحی سایت روی این لینک کلیک کنید .