سفارش تبلیغ
صبا ویژن

mahtabi blog

نظر

 

انواع هاست به شرح ذیل است:

هاست اشتراکی (Shared Web Hosting)

احتمالا می‌توانید حدس بزنید که مفهوم اشتراک در هاست چیست. در این روش چند وبسایت از یک سرور استفاده می‌کنند، و در واقع حافظه سرور بین چند سایت تقسیم می‌شود. اکثر سایت‌های اینترنتی از همین نوع هاست استفاده می‌کنند. چرا که نه؟! هم مقرون به صرفه است و هم نیازهای سایت را برطرف می‌کند.

هاست اختصاصی (Dedicated Web Hosting)

در هاست اختصاصی یک سرور فقط به یک مشتری اختصاص داده می‌شود، و تنها یک وبسایت روی آن قرار می‌گیرد. کاربرد این نوع هاست برای وبسایت‌های بسیار بزرگ با تعداد مخاطب بالا است. گرچه سرور اختصاصی مشکلات راه اندازی و نصب سیستم عامل و ... را دارد، اما مزایای زیادی مانند سرعت و امنیت بالا، دسترسی به فضا و پهنای باند اختصاصی و ... هم از مزایای آن است.

نوع دیگری از روش اختصاصی، میزبانی هاست (Collocation Web Hosting) است. در این حالت مشتری کاملا مالک سرور می‌شود و نگهداری از سرور را در محل موردنظر خودش انجام می‌دهد.

هاست مجازی (VPS)

این هاست که اتفاقا این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده یک چیزی بین هاست اختصاصی و هاست اشتراکی است. یعنی یک سرور واحد وجود دارد، که از طریق نرم افزارهای مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم می‌شود که در انحصار مشتری قرار دارد.

فرض کنید هر سرور از نظر فیزیکی تکه تکه شده. و هر تکه به یک مشتری داده شده است. این تکه در مقایسه با هاست اشتراکی استقلال بیشتری دارد، یعنی می‌توانید روی Vps خودتان سیستم عامل و نسخه متفاوت، همچنین نرم افزارهای اختصاصی داشته باشید. از طرفی در مقایسه با سرور اختصاصی هزینه پایین‌تری (حدود یک‌پنجم تا یک‌دهم) پرداخت کنید.

هاست ابری (Cloud Web Hosting)

هاست ابری یکی از آخرین فناوری‌ها در زمینه هاستینگ است، که در واقع مشکلات هاست اشتراکی را حل کرده. در این هاست به جای اینکه از پشتیبانی فقط یک سرور بهره مند باشیم، همواره چندین سرور در حال کار کردن هستند. حالا اگر یکی از آن‌ها در سرویس‌دهی دچار اخلال شد، حداقل یک سرور دیگر برای تحمل بار در دسترس است. مثلا زمانی که سایت شما به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد می‌تواند فورا آن را از ابر بگیرد، و بعد از پایان یافتن کار منابع اشغال شده دوباره آزاد می‌شود. در این روش down time یک سایت به صفر می‌رسد.

هاست رایگان ( Free Web Hosting)

به عنوان مورد آخر، توضیح هاست رایگان را هم اضافه می‌کنم. چرا که در مبحث خرید هاست حتما این نام وسوسه انگیز به گوشتان خواهد خورد! این وصیت را از من بپذیرید که "هیچ ارزانی بی دلیل نیست!" هاست رایگان بیشتر جنبه ی تبلیغاتی دارد و از طرف شرکت‌های هاستینگ به هدف جذب مشتری و تست خدمات ارائه می‌شود. یعنی می‌خواهم بگویم آنقدری نمی‌شود روی آن حساب کرد که سایتتان را به دستان این هاست بسپارید. چرا؟

چون محدودیت نام دامنه، پهنای باند، فضای دیسک، امنیت و ... دارد. مثلا در محدودیت دامنه شما نمی‌توانید اسم سایتتان را به عنوان www.novin.com به هاست متصل کنید، و اکثرا دامنه‌ای مانند www.novin.freehost.com  برایتان ایجاد می‌شود (که خب جنبه‌ی خوبی برای کسب و کارتان ندارد.) از طرفی برای تامین هزینه ممکن است تبلیغاتی به سایتتان تحمیل شود، و صفحه سایت شما شبیه صفحه نیازمندی های روزنامه شود! در کل استفاده از هاست رایگان فقط برای افراد مبتدی، پروژه‌های ساده و تست برای برنامه نویسان توصیه می‌شود.

جهت دریافت مشاوره و عقد قرارداد به منظور طراحی سایت و پشتیبانی از شرکت طراحی سایت ره وب اینجاکلیک کنید.